Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Obóz sportowy za Nami

Niesulice, 29.06-11.07.2021r. - fotorelacja

Na początku wakacji zorganizowaliśmy obóz sportowy dla grupy 19 zawodników w wieku 11-16 lat w Ośrodku Wypoczynkowym "Kormoran" w Niesulicach.

Podczas prawie dwutygodniowego pobytu nad Jeziorem Niesłysz zdążyliśmy "spocić" się podczas wielu różnych aktywności fizycznych. Poranne rozruchy pobudzały umysł i ciało do wytężonej pracy w ciągu dnia. A tej było nie mało. Począwszy od treningów pływackich w nie zawsze ciepłej wodzie i przy często kapryśnej pogodzie, poprzez wycieczki piesze, rowerowe i kajakowe, aż po grę w ringo, badmintona czy siatkówkę. Wieczory zazwyczaj spędzaliśmy przy ognisku lub grillu, nie raz, tuż przed snem, penetrowaliśmy z czołówkami pobliski las. Wszyscy ukończyli obóz cali i zdrowi, a w nagrodę za trudy raczyliśmy się ostatniego dnia pyszną pizzą.

1. Zachwycaliśmy się urokiem Gryżyńskiego Parku Krajobrazowego, wiekowymi sosnami, dębami, bukami, wysokimi i stromymi wąwozami, spokojnie płynącą malowniczą rzeczką Gryżynką. Trasę pokonaliśmy na rowerze.

2. Podczas kolejnej rowerowej wyprawy dojechaliśmy do brzegów Jeziora Trześniowskiego a także wspięliśmy się na Wzgórze Poźrzadelskie.

3. Wędrowaliśmy leśnymi duktami między Ołobokiem a Rokietnicą wzdłuż Kanału Ołobockiego zbierając jagódki i śpiewając pieśni marszowe.

4. Graliśmy prawie do upadłego w ringo. Można powiedzieć, że to znak rozpoznawczy naszych obozów, niemal już tradycja "łupania" gumowym kółkiem. Aż dziw, że mieliśmy jeszcze siły na rowerki i kajaki wodne.

5. Sprawdziliśmy hart ducha, wolę walki i siłę mięśni podczas toru przeszkód dla komandosów. Pływanie w pełnym ubraniu, czołganie się pod górkę, podciąganki na drążku czy wyławianie, bez okularków, zatopionych przedmiotów z mulistego dna jeziora to tylko część zadań z jakimi się mierzyliśmy.

6. Oczywiście nie mogło zabraknąć treningów pływackich z elementami ratownictwa. Trwa nadal dyskusja czy zimniejsza woda jest na basenie czy jednak ta jeziorowa bardziej czyni człowieka twardszym.

7. Co nam pozostanie w pamięci? Z pewnością beztroskie zabawy przy zachodzie Słońca i w towarzystwie orzeźwiających kropli deszczu.

Żegnaj lato na rok!

---------------------------------------------------------------------------

Obóz był współfinansowany ze środków budżetu Gminy Świebodzin w ramach udzielonej na 2021 rok dotacji.